God Fortsättning!

Nyårsafton blev lyckad. Efter att jag kommit hem från jobbet kom min bror och hans tjej hit. Tommy (och jag men T stod för matlagningen) bjöd på räkcocktail till förrätt, Oxfilé med gratinerad sötpotatis till varmrätt som för övrigt är min favorit och limepannacotta till efterrätt. Mummmmmms! Jag blev proppmätt och eftersom sötpotatis är min favorit var min sista måltid för år 2013 den bästa. Det blev en lugn kväll med spel och mys. Det är skönt att inte ränna iväg på fest bara för att det är nyår. Att bara kunna sitta hemma med trevligt sällskap, spela lite spel och inte hetsdricka är så mycket skönare! Eftersom vi har två gästrum lediga stannade Stefan och Erika kvar här över natten. När vi vaknat idag och ätit frukost gick vi ner till Alby friluftsområde och tog en lång uppfriskande promenad samtidigt som vi höll utkik efter bernertiken som fortfarande är försvunnen men som setts till vid flera tillfällen. Det har alltså varit en lugn dag. Jag har till och med hunnit med en tupplur framför 102 dalmatinerna. Jag vet, mitt liv kretsat ganska mycket kring hundar..

Lite nyårsjobb.




Den här lilla tjejen skötte sig väldigt bra igår. Trots att det smällde hela kvällen höll hon sig hyfsat lugn. Vid tolvslaget blev hon uppstressad men så fort vi satte oss och spelade spel igen la hon sig tillrätta i korgen och däckade. =)
Lite morgonbus med Stefan och Erika.


Kommentarer
acha.blogg.se

Gott nytt år fina du!
kram

2014-01-01 @ 19:39:02
URL: http://acha.blogg.se/
Johanna

gott nytt år! :)

2014-01-01 @ 21:05:40
URL: http://amyochvarghunden.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0