9 december.

Trots att det varit fullt upp idag har det varit en mysig ledig måndag. Tommy gjorde sin sista praktikdag på Itrim i fredags vilket betyder att han pluggar hemifrån nu. Vi har inte varit helt lediga tillsammans på evigheter. Mitt jobb har tagit väldigt mycket tid och när jag äntligen varit ledig har T jobbat eller haft praktik men idag var vi lediga från jobb och praktik båda två. Det blev en tripp till Ikea i morse för att köpa en soffa som vi kollade ut för några veckor sedan. Den levereras hem till vår grind någon gång mellan 17-21 ikväll. Sjukt spännande!
 
När vi åkte till Ikea satt det en lapp vid busshållplatsen i N.Sköndal om en bortsprungen vit Bullterrier vid namn Malte. Det är även något jag delade på facebook i lördags. Håll ögon och öron öppna! Han sågs senast någonstans vid badet i Skarpnäck den 6 december. Usch jag får ont i magen av att tänka på om Svea skulle springa bort. Jag vet faktiskt inte vad jag skulle ta mig till. På riktigt så tror jag inte att jag skulle kunna sluta leta. Jag hade velat att alla som bodde i närheten höll ögonen öppna och spred det vidare. Därför delar jag det här och på facebook. Det skär verkligen i hjärtat av tanken på hur det skulle kännas om Svea försvann. Jag hoppas innerligt att Malte, Bullterriern, kommer hem.
 
På hundmässan i lördags handlade jag ett nytt täcke till Svea. Varken hon eller Tommy tyckte det var nödvändigt med ett nytt täcke men det var ju bara matte som var på mässan så what to do liksom. =)

Ser ni en svart hund i bakgrunden? Det stämmer bra det! Ronja var här en kortis medan pappa hjälpte oss med att köra saker till tippen. =)


Kommentarer
Johanna

roligt med hundmässan! vi var också där, men handlade bara grisöron, som hundarna inte tyckte var goda :p fint täcke! :)

2013-12-09 @ 16:45:33
URL: http://amyochvarghunden.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0