Måndag


Godmorgon alla trötta och pigga människor. Så var det måndag igen. Min måndag börjar väldigt tidigt. Jag sitter på bussen mot jobbet redan och jag undrar en sak. Varför lär jag mig aldrig att vara ute i tid på morgonen? Varför bestämmer jag inte vad jag ska ha på mig för kläder kvällen innan när jag vet så väl att det tar tid för mig att välja kläder? Varför går jag inte upp fem minuter tidigare? Visst är sängen skön men jag vet ju att jag piggnar till så fort jag kommer upp. Varje morgonen hittills har jag nästintill sprungit till bussen. Idag var inget undantag. När jag trodde att jag var redo att gå kom jag på, hörlurar! Inte en chans att jag åker kommunalt i drygt en timme utan musik i öronen! Jag hittade dom tillslut och  hade 6 minuter på mig innan bussen skulle gå. "Jävlar, nycklarna!" Och vart tusan kunde dom vara då?! Något stressad hittade jag dom och sprang iväg men goood marginal, 3 minuter.. Det finns en liten skog jag kan springa igenom till bussen som knappt tar 2 minuter om man springer så jag sprang. Men vad händer? Jo jag halkar förstås på blöta löv och lera. Givetvis hade bussen inte ens kommit (jag bor vid slutstationen) när jag kom fram, med blöta byxor.. Det var min måndagsmorgon. Hoppas eran börjar bättre, men jag slår vad om att många av er precis som jag stressar iväg i sista sekunden! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0