Pilatesträning för hundar!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är inte bara människor som har nytta av en pilatesboll. I våras, efter att Svea hoppat på tre ben till och från under hela vintern, röntgas, ätit antiinflammatoriskt och vi lagt ut massa pengar på veterinkostnader fick vi träffa en sjukgymnast. Hon gav oss svaret att Svea var överrörlig i kombination med dålig bålstyrka. Vi fick i hemläxa att träna upp bålen. Hur sjutton gör man det på sin hund? En övning är att lyfta upp en framtass och motsatt baktass. Jag kallar den för plankan. Då tvingas S spänna magen för att hitta balansen. En annan grej sjukgymnasten rekommendera oss var att köpa en pilatesboll. Pilatesträningen har blivit en rolig grej för mig och Svea och hon älskar att få hoppa upp på bollen. Dom små musklerna som är svåra att komma åt jobbar för fullt medan förtroendet stärks mellan mig och Svea. Även friska hundar mår bra av att stärka dom små musklerna och stärka bandet till husse eller matte. Jag kan starkt rekommendera pilatesträning för hundar!
 
"plankan"
Pilates
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0