Stockholm del 1.

I måndags var jag på Sätrabadet tillsammans med mamma, Edvin, Tommy och Svea. Jag kan verkligen rekommendera det badet för alla hundmänniskor. Längst bort på stranden finns en del där hundar får bada tillsammans med människor. I måndags var det väldigt mycket hundar där och dom allra flesta vovvar var lösa och sprang runt och busade i vattnet med antingen matte och/eller husse eller med en hundkompis. Det är lagom långgrunt vilket betyder att det är människovänligt men även bra för dom hundar som helst bara går runt och svalkar sig, som inte vill simma. Det var riktigt kul med så många hundar och det uppstod inte några slagsmål eller liknande. Hundarna kunde hundspråket och var det någon som var dominant eller äldre visade den mindre dominanta eller unga hunden sig undergiven och sprang därifrån. Självklart är det viktigt att ägarna har uppsikt över sina hundar. Men jag tycker som sagt att det fungerade väldigt bra! S skötte sig kanonbra och Svea och Edvin (min lillebror) lekte för fullt tillsammans i vattnet. Att se dom två har så stort utbyte och glädje av varandra är underbart!
 
Svea simmar ikapp med en rottis och en american bully.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0