Stockholm del 2.

Både jag och lilla S är väldigt trötta idag. Svea ligger utslagen efter morgonpromenaden och lite bus med Madicken och jag orkar inte göra speciellt mycket idag. När jag gick upp vid 10 låg Svea kvar ett tag men förflyttade sig sedan till soffan och däckade där. Nu laddar vi för agilitykursen ikväll.
 
Jag blir alltid så sjukt trött efter att ha varit och hälsat på i Stockholm eftersom vi åker runt och det blir väldigt intensivt. Jag längtar sååå mycket tills vi flyttar tillbaka och kan åka iväg och bada över dagen med familjen eller gå på allsången en kväll, utan att behöva åka runt. Det är självklart trevligt att träffa våra familjer och mysa med dom men samtidigt kommer vi kunna åka över en kväll och äta middag och sedan åka hem igen.
 
Svea skötte sig väldigt bra i huvudstaden. Vi behöver inte springa efter henne så fort hon går iväg till ett annat rum längre och hon verkar ha blivit mer harmonisk än tidigare. Mindre skäll på minsta ljud (typ inget skäll alls!!) och hon kommer till ro mycket snabbare än tidigare. Hon vet vad man gör när man kommer på bussen eller tunnelbanan, sitter eller ligger ner och väntar på att husse eller matte reser sig. Hon hälsar med stor glädje på folk som vill hälsa på henne i alla olika miljöer. Tidigare har hon varit lite skeptisk när någon kommit fram på tunnelbanan och krupit undan. Vi får förstås inte glömma bort att hon är unghund och det är mycket som rör sig i huvudet på lilltjejen och att hon blir lite nervös i visa situationer är inget konstigt utan det är vårt ansvar att visa henne att det inte är någon fara på taket och det verkar vi ha lyckats göra!
 
Bilder som Tommys syster Stina har tagit och fixat lite med.
Yatzie avskyr att bada. Vi fick henne att gå ner självmant i vattnet den här gången och jag tror att hon insåg att det är ganska skönt att i alla fall bada tassar och mage. =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0