16 Juli.


Det är verkligen skönt att ha min lilla familj hemma igen. Jag och T tog en promenad till stora rastgården igår kväll och tränade lite. Från och med nu kommer vi köra med leksaksförbud i rastgården för S blir på tok för fokuserad på leksaken vilket jag tycker är ett ouppskattat beteende. Staffen går lätt upp i varv och blir stressad och det är mitt ansvar som ägare att sätta stopp för de. Nu kommer det istället endast vara träning som gäller där inne i form av lydnad och tricks. Möjligtvis lek om hon är där tillsammans med en kompis men hon SKA lyda mig där inne innan sommaren är slut.
 
Hon har ett liknande beteende när vi är i Leksand där tomten är väldigt stor. På torsdag åker jag och S till Leksand och gissa om vi ska träna då? Det blir helt enkelt ett träningsläger över helgen. Tyvärr jobbar T så han stannar hemma. Nedrans jobb som gör att vi inte har någon mer längre ledighet tillsammans den här sommaren. Men man ska vara glad för det lilla, vi fick en vecka på Kreta tillsammans.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0