24 Juli.

På dagens promenad gick vi en sväng till skogen för att öva lite vardagslydnad (hon har tidigare mest fått springa lös som hon vill i skogen med långlina). Efter de blev det en sväng till stora rastgården för att söka lite godis och lite lydnad där också. På hemvägen mötte vi en Rottisvalp (med inslag av schäfer) som var 8 veckor. Alltså det finns nog ingen ras som är så söt som Rottweilervalpar. Alla valpar är söta men Rottweiler tar hem priset tycker jag. Jag smälte direkt och började genast tänka på om Rottweiler kan bli nästa hund vi köper. Dom är ju väldigt fina som vuxna. Tanken försvann snabbt när jag kom på att jag helst inte vill ha en Rottweiler i trotsåldern. Valptiden har sin charm och är otroligt mysig men när dom kommer in i trotset finns det tillfällen då det inte är lika mysigt =). Jag är sjukt nöjd över den hund jag har idag och njuter av att hon kommit ur sin jobbiga tid och nu är en hund!
 
"Det kryllar ju av myror här matte."
"Jag kan inte sitta här längre, dom biter mig i rumpan!"

Min vackra hund! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0