Återträff i Enköping.

Den dåliga uppdateringen beror på att jag, som ni läst, åkte till Stockholm i torsdags och träffade mamma, lillebrorsan och Pär. Det blev bad vid Sätrabadet där det fanns ett hundbad. Vi har aldrig tidigare varit på en riktig strand med S eller vid något speciellt hundbad. Jag tyckte att det var kanon just för att det verkligen var okej för Svea att simma där trots att det var sandstrand plus att det var andra hundar som badade samtidigt. Yes, jag var i paradiset!
 
Igår åkte jag till Enköping med Mimmi och Robin för att ha en liten återträff hemma hos Andreas. Vilka är då dessa människor? Jo mina gamla klasskompisar från gymnasiet. Senast jag träffade Robin och Andreas var nog 3,5 år sedan och Mimmi var hit upp en sväng för ett år sedan men det var sjukt kul att ses. Vi stack iväg och badade. Även gårdagen spenderades vid ett hundvänligt bad där Svea kunde simma runt. Hon simmade för glatta livet men när hon tillslut simmade fram till mig och försökte komma upp i min famn förstod jag att det räckte. Hon var helt enkelt trött. Jag vet att det inte kan vara helt bra att Svea simmar runt i 1 timme nästintill oavbrutet men samtidigt vill hon inget annat än att kasta sig ut i vattnet igen så fort hon är på land. Därför låter jag henne simma så mycket hon vill. Hon borde trots allt simma dit hon bottnar när hon är trött, eller som hon gjorde igår, komma till mig och "be om hjälp."
 
Efter badet blev det grillning hemma hos Andreas, eller ja, hos hans föräldrar som var utsparkade för tillfället. Det var så sjukt skönt ute igår att vi satt ute till halv två-två (?) En mycket lyckad dag igår och idag var det uppstigning vid 8 för att hinna med tåget. Det blev 45 minuters väntan i Stockholm för att byta tåg mot Gävle. Tror ni det var bra miljöträning för lilla S? Perfekt att träna lite eftersom stan var full av liv och rörelse. Vi tog oss även en sväng ut på Vasagatan (i koppel pappa!!). Varmt, mycket folk, väskor, oljud, bilar, ja allt vad Vasagatan har att erbjuda. Nu på eftermiddagen har jag och Tommy spelat lite minigolf och ätit varsin glass. Kvällen fortsätter med fotboll och mat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0