Ett inlägg som inte handlar om Svea.

Nu är det snart dags för mig att gå och jobba igen. Det blir ett mördarpass, 09.30-20.00. Förhoppningsvis får jag gå fem minuter tidigare eftersom jag ska till Stockholm direkt efter. =) Jag ska nämligen till Kolmården imorgon med mamma och Edvin (lillebror). Det ska bli så kul att åka dit och se nya delfinshowen och alla andra fina djur. Jag är som ni förstår en riktig djurnörd. Tyvärr stannar T kvar här hemma. Vill såklart att han ska följa med men han stannar istället hemma och tar hand om Svea.
 
När jag fyllde 20 fick jag en present av T som jag aldrig kommer att glömma. Jag fick i present att gå in till vargarna på Kolmården och klappa dom, tillsammans med djurskötarna förstås! Det var riktigt häftigt och dom kändes precis som vilken hund som helst. Det var ett gäng 1-åriga hanar som kändes precis som hundar och testade folk som kom in. Drog lite i en luva eller en tröja. En av vargarna drog tag i Tommys tröja och släpade honom bakom ett träd. Eftersom vi inte fick säga ifrån till vargarna på grund av att det kunde starta osämja var han tvungen att ropa på en skötare innan han kunde komma loss från vargen. Visst låter det läskigt? Men detta gjorde alltså vargen inte aggressivitet utan av ren lekfullhet och kanske lite prövning. Jag upplevde att djurskötarna hade stenkoll på vargarna och direkt när djurskötarna morrade till mot någon varg slutade den med vad den nu höll på med, som att släpa på T. Samma vargflock överföll chockartat nog en av dom djurskötarna vi hade och tog död på henne ett år senare. Det kändes förstås lite läskigt men jag ångrar inte en sekund att jag gick in till vargarna! Nu har jag sagt att jag önskar mig ett besök hos delfinerna. =)
 
Från vargarnas inhägnad på Kolmården.

Tommy myser lite med en stor best.

Jag fick också mysa lite.

Snart tar sig vargen ett smakprov på Tommys sko.

Tommys hål i tröjan efter att han blivit släpad bakom ett träd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0