Hundrastgårdar.

Dagen har varit väldigt seg. Jag och Svea har mest latat oss i soffan och T har jobbar från 10-19. Men nu på kvällen har vi varit lite mer aktiva, i alla fall Svea. Hon har busat loss med Doris i en rastgård. I ett forum på nätet hittade jag en diskussion om att leka med främmande hundar i rastgårdar. Dom allra flesta skulle aldrig släppa in sin hund till en främmande hund i en rastgård. Vi har släppt in Svea till främmande hundar i rastgårdar från de att hon var 12 veckor. Eftersom vi inte kommer härifrån Gävle känner vi inga hundar sen tidigare. Jag kan säga att rastgårdarna och främmande hundar har varit väldigt nyttigt för både oss och för Svea. Jag har lärt känna nya människor och Svea har lärt sig umgås med andra hundar. Hon har lärt sig anpassa sig till den hunden hon är i rastgården med. Är det en hund som inte vill leka, då leker inte Svea heller utan går runt och nosar tillsammans med den andra hunden. Är det en hund som är busig hänger Svea gärna på. Hon har fått lära sig att vara hund i rastgården. Jag är definitiv inte skeptisk till främmande hundar och rastgårdar. Givetvis bör man läsa av den andra hunden och sin egen innan man går in. Visar den andra hunden eller sin egen hund någon som helst irritation är det kanske inte det smartaste att släppa in sin hund. Svea blev överfallen i en rastgård för ca 1 år sedan. Givetvis var det jättehemskt men vi valde att låta Svea leka med en annan främmande hund direkt efter. Jag är för hundrastgårdar och jag är för att låta hundarna träffa mycket andra hundar för att få vara just hundar. Sen är det självklart viktigt att man kommer ihåg att en rastgård inte ersätter promenader. Här kommer lite bilder från dagen.
 


Kommentarer
Therese

Doris: "Jag blir bländad!!!" Haha :)

Svar: Haha ja hon är så fin fast hon blir bländad! :)
Sandra och Svea

2013-07-05 @ 22:24:21
Quila o Ronja

Åh, vilka härliga busbilder,
på hundar som får vara just hundar!!!
Är fullständigt enig med dig,
jag tycker också att det är sååå viktigt
att dom får träffa andra, främmande hundar.
Hur skulle dom annars lära sig hundspråket??

Fina Svea <3
Karm
Susanne

2013-07-06 @ 20:46:15
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
FlizanLizan

Söta bilder :D

Svar: Tack! :)
Sandra och Svea

2013-07-06 @ 22:58:15
URL: http://flizanlizan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0