Nöjd tjej.

I skrivande stund sitter jag hemma i soffan i Gävle. T har precis åkt iväg och jobbat kväll. En kladdkaka har slängts ihop, det är halvtid i fotbollen och jag har en utmattad hund bredvid mig i soffan. Svea är sjukt trött och kommer förmodligen sova hela kvällen. Det blir en kort promenad med henne efter fotbollen.
 
Jag upplevde att Svea var mycket lugnare och lydigare än vad hon varit tidigare. Hon förstod liksom att hon skulle hålla sig till oss/mig. Kanske beror det på att hon har blivit något äldre men jag tror att det beror på att hon inte fick springa som hon ville. Jag tror och hoppas att hon förstod att det oss hon ska hålla sig till och lyda när vi är ute på tomten. Vi fick även lite utmaningar i form av hundar som gick på vägen. Även detta tycker jag gick bra. Jag hann liksom stoppa henne innan hon började skälla och hon satt istället knäpptyst och tittade på dom. Mycket bra! Jag är nöjd med vårat lilla träningsläger!
 
William, mannen som talar med hundar ;-)
Lite altanbygge
En del av tomten.
Kan ni se vart Svea är någonstans?
Nu när jag är klar med inlägget har Svea bytt plats. Soldyrkaren själv!
 
 


Kommentarer
Johanna

härliga och somriga bilder! :)

2013-07-22 @ 07:36:11
URL: http://amyochvarghunden.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0