Träning och bus.

Idag har jag och Svea tränat på förbud och loss. Hon lyssnar nämligen väldigt dåligt på oss i rastgården när hon har en tennisboll eller när hon har pinnar. Det är väldigt välbehövlig träning för jag vill att hon ska lyda oss vart vi än är. Säger vi loss är det loss som gäller. Säger vi nej är det nej som gäller, oavsett vart vi är någonstans. Därför använde jag mig av linan idag för att enkelt få tag på henne när hon har bollen.Till en början vägrade hon släppa bollen och försökte slingra sig men tillslut märkte hon att det inte gick och det gick riktigt bra i slutet! Om vi fortsätter nöta den träningen kommer vi förhoppningsvis få en hund som lyder oss oavsett vart vi är. Sen gick vi ut till T-udden och badade lite, eller rättare sagt, Svea badade och jag kollade på. Hon är en riktig fisk i vattnet och det är inte alls lätt att få upp henne när vi ska gå hem. Men annars tycker jag att jag har världens bästa hund! =)

Jag har klippt ihop en video från dagen. Jag tog med mig systemkameran men tror ni jag tog med mig minneskortet till kameran? Nej =)
 


Kommentarer
Sennia

Hej! Vilka fina bilder du tar på din coola hund! Kul! Jag älskar hundbilder. Ja, bilder över huvudtaget... Jag läser en superbra bok om olika träningssätt "Kontaktkontraktet" av Eva Bodfäldt. Har precis nyss läst om vad hon tänker om hur man kan träna med någon som inte vill släppa "bytet". Låna den på biblan! Du kommer att gilla det, tror jag. Hej

2013-07-15 @ 18:01:18
URL: http://bokhunden.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0