En bättre lördagskväll.

Ni anar inte hur skönt det är att vara hemma och veta att jag är ledig imorgon. Jag hade som sagt tänkt att återhämta mig efter den ca 65 timmars långa arbetsveckan och ladda inför den kommande veckan som troligtvis kommer bli några timmar längre än den som nu passerat. Jag får besök av mamma, hennes sambo och min söta lilla bror på dagen. Tommy sticker iväg och jobbar på eftermiddagen och jag har stor lust att åka till Ikea och handla en soffa men frågan är vad som bör prioriteras, en eftermiddag i soffan eller Ikea? Jobbigt när halva hjärnan tänker hemmadag i soffan medan andra vill få i ordning hemmet. Än så länge ser hemmet för katastrofalt ut för att visas här på bloggen. Tiden har näst intill stått stilla här hemma senaste veckan känns det som. I alla fall för min del. Min fina man slipar och målar i den mån han kan medans jag inte ens hittat mina smycken än. Bygga upp en butik samtidigt som man flyttar är ingen bra kombo. Jag har åkt hemifrån vid 05.30 och kommit hem runt 19.15 dom senaste dagarna. Snart kan jag börja komma i ordning hemma, om sisådär en vecka och två dagar. Jaja, vi har all tid i världen för jag har inte tänkt att flytta på många, många år! Nu står T och slipar medan jag latar mig i soffan. Snart blir det Så mycket bättre, dubbel bemärkelse, med choklad och popcorn!
 
 
Bjuder på några bilder som Stina tog på mig och Svea i våras. Imorgon är det jag och Svea mot världen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0