Lördag

 
Dagen började med en mysig promenad med Tommy och Svea i skogen. Det är underbart att ha ett stort skogs- och friluftsområde några få minuter från hemmet. Svea flyger fram och tillbaka i skogen och gör av med så sjukt mycket energi. Buskar och snår är ingenting som hindrar henne från att kasta sig ut efter pinnar. Inte konstigt att hon får små sår på tassarna och revor på magen. Men vad gör det när hon är så lycklig. Hur som helst gick vi hem och packade upp en till kartong och åkte sedan iväg till Ikea med Tommys familj. Ikea en lördag kommer jag aldrig mer göra om frivilligt. Herrejösses vad folk det var! Lång kö till informationsdisken, kassa och varuutlämning. Men nu är vi några kronor fattigare och lite inredning rikare. Jag längtar sjukt mycket tills vi är klara här i huset. Tills allt är på sin plats, väggarna är målade och fondtapeterna är uppe. Redan nu idag har Tommys pappa börjar måla och slipa vilket vi kommer fortsätta med i morgon.

Där smsade jag även 50 kronor till Filippinerna också. Jag har funderat på det väldigt länge men jag har varit osäker på hur mycket pengar som verkligen går till Filippinerna och hur mycket som går till något helt annat. Radiohjälpen förklarade att nästintill allt går till de behövande. (46.90 om jag inte missminner mig).
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0