En del av vad som är på gång.

Nu har jag samlat lite kraft och energi hemma i Gävle. Hur mycket jag än vill bosätta mig i Stockholm igen är det obeskrivligt att komma hem till sin egna lägenhet som man delar med sin andra halva, var den än är någonstans. Tåget som ska ta mig och Svea till huvudstaden går om 3,5 timme och jag kommer åka tillbaka till Gävle redan på söndag. Att veta att jag kommer hem igen på Söndag gör det hela lättare att lämna den här lilla staden där mitt hem och min fina finns. Nu låter det som att jag vantrivs i Stockholm men så är det absolut inte. Jag älskar Stockholm och när Tommy flyttar ner i November kommer det bli helt annat för att inte tala om hur det blir när vi med största sannolikhet flyttar in i ett radhus i Tyresö i December. När vi har vårt egna boende i Stockholm. Japp, där släppte jag en liten bomb, vi kommer med största sannolikhet flytta in i ett radhus i December och inte vilket radhus som helst, utan Tommys pappas radhus. Det är som sagt mycket som händer just nu och det känns som vi samlar nya vuxenpoäng hela tiden. Jag känner mig fortfarande som en ungdom men steget in vuxenlivet närmar sig uppenbarligen med stormsteg och jag så taggad för det som komma skall!
 
I veckan fick den finaste västgötaspetsen jag någonsin träffat bli en ängel, tyvärr för tidigt. Yatzie var Tommys, Stinas och svärfar Peters hund. Hon fick mig att vilja ha en egen västgötaspets. Så speciell, så mysig, så söt  och så omtyckt. Sov gott världens bästa Yatzie.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0